Wyszukiwanie

wyszukiwanie zaawansowane >

Aktualności

Polski handel najszybciej rozwija się w Internecie

7 grudnia 2012 11:59
Polski handel najszybciej rozwija się w Internecie

Liczba e-sklepów w Polsce w zeszłym roku wynosiła ok. 12 tys. Jednak ich ilość rośnie w tak szybkim tempie, iż według niektórych źródeł może wynosić już 25 tysięcy. Jesteśmy najszybciej rozwijającym się krajem w Europie w branży sklepów internetowych.

Eksperci rynku mówią, że to właśnie handel internetowy w najbliższym czasie ma osiągać większe zyski niż handel tradycyjny. Zeszły rok dla branży e-commerce był bardzo pozytywny. Wzrost wyniósł 18,2%, by osiągnąć kwotę 200 mld euro. Obecnie w e-handlu prym wiedzie Wielka Brytania. Według rankingu TOP 400 Europe przeprowadzonego przez magazyn Internet Retailer brytyjska sprzedaż internetowa w 2011 roku podniosła się o prawie 14% do około 60 mld euro. Polski rynek z powodzeniem może te wyniki pobić.

Jak wynika z raportu firmy Nielsen stworzonego dla Empik.com, około 60% Polaków na stronach internetowych kupuje już książki, sprzęt komputerowy, sprzęt RTV/AGD, sprzęt fotograficzny, ubrania i buty oraz telefony i akcesoria GSM. Najchętniej wybierane są: muzyka w formacie MP3 (22%), e-booki (19%), wycieczki, bilety lotnicze i rezerwacje hotelowe (17%). Skąd to rosnące zainteresowanie zakupami w Sieci: - Przede wszystkim chodzi o oszczędność czasu i zakres oferty. Dodatkowo, to, co jest istotne, to możliwość dokonywania zakupów 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu - wyjaśnia Dorota Bachman. Raport Nielsena najczęściej wśród odpowiedzi ankietowanych wskazuje podobne typy: możliwość dostawy do domu (79%), oszczędność czasu (76%), szeroki wybór produktów (75%), a także możliwość złożenia zamówienia o dowolnej porze (74%) i konkurencyjne ceny (72%). Istotna dla klientów stała się także możliwość porównania cen produktów przed zakupem (66%) i możliwość zakupu towarów niedostępnych nigdzie indziej (63%).

Ciągle jednak wielu Polaków nie jest przekonanych do zakupów w Sieci. - Cały czas klienci boją się kupowania w Internecie. Dbają o bezpieczeństwo zakupów. Zastanawiają się, czy jeśli produkt będzie wadliwy, uszkodzony będą mieli możliwość zwrotu produktu - wylicza dyrektor w E-commerce Service. Obawę przed problemami z reklamacją i gwarancją żywi 35% badanych. Co ciekawe, 27% boi się, że w ogóle nie otrzyma swojego zamówienia. Ale połowa osób, która teraz nie kupuje w Internecie, deklaruje, że zmieni swoje podejście.

Najczęstszymi klientami e-sklepów są mężczyźni do 25 lat. Stanowią oni 58% wszystkich kupujących. O tym, kto kupuje w Sieci, Dorota Bachman mówi: - Są to głównie osoby w wieku 18-35 lat, mieszkający częściej w dużych miastach, posiadające dochody na osobę między 500 zł a 1500 zł, żyjące w rodzinie 3-, 4-osobowej, i z wykształceniem powyżej średniego.

Dolacz do nas

Mój panel

Dodaj nowy moduł
Treco | logo

Zaloguj się lub zarejestruj

Masz już konto? Zaloguj się do portalu za pomocą formularza.
Jesteś nowym użytkownikiem? Zarejestruj się w jednym prostym kroku.

Innowacyjna gospodarka

Dotacje na innowacje - Inwestujemy w Waszą Przyszłość.

Projekt współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka Działanie 8.1:
Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej

realizacja: Netizens Peppermint