Wyszukiwanie

wyszukiwanie zaawansowane >

Aktualności

Budżety na PR ciągle niskie

15 stycznia 2013 10:03
Budżety na PR ciągle niskie

W planach finansowych firm na rok 2013 nie odnotowuje się istotnego zwiększenia wydatków na obszar działań PR. Wręcz przeciwnie, niektóre firmy ograniczą finansowanie PR-u, pisze portal Proto.pl.

PMR Research oraz ComPress S.A. przeprowadziły monitoring planów poszczególnych firm związanych z finansowaniem PR w instytucji. W badaniu brało udział 521 dużych firm z własnymi działami marketingu i PR-u. Reprezentowały one sześć branż: administracja - rządowa lub samorządowa, finanse i bankowość, handel hurtowy lub detaliczny, IT i telekomunikacja, ochrona zdrowia oraz produkcja przemysłowa lub spożywcza.

Ponad połowa badanych firm w każdej branży nie planuje wzrostu budżetów na PR w tym roku. Najwięcej, bo aż 71% przedsiębiorstw w telekomunikacji i IT, myśli o pozostawieniu w planie kwoty z roku poprzedniego. Tuż za nimi mieści się produkcja przemysłowa lub spożywcza. I na tym rynku nie zobaczymy zwiększonych pieniędzy na dotowanie PR-u, gdyż 67% firm mówi, że budżet z ubiegłego roku pozostanie taki sam na rok trwający. Planowane są także cięcia sum przeznaczonych na obszar PR, a największe zamiary ma w tej kwestii administracja rządowa i samorządowa. 36% placówek z tego obszaru chce ograniczyć koszty na 2013 rok. Produkcja przemysłowa i handel także o tym myślą, jednak już tylko w ok. 15% firm. Najlepiej wypada branża bankowa. Finansiści w 60% placówek chcą pozostawić budżet na działania PR na tym samym poziomie. Zaś tylko 8% ograniczy wydatki na ten dział. Na szczęście, całkowitej redukcji działań marketingowych i PR-owych nie przewiduje żaden sektor.

Cięcia budżetowe w aspekcie PR-u podsumowuje Marcin Rzepka, Kierownik Działu Badań PMR Research: - Brak strategicznej roli marketingu widać również w podejściu samych marketingowców. Plany na 2013 rok zakładają kontynuację dotychczasowych działań z dużym naciskiem na wykorzystywanie tych samych narzędzi. W deklaracjach respondentów brak jest wskazań dotyczących wprowadzania nowych metod, dywersyfikowania działań, czy też ich dostosowania do zmieniających się warunków rynkowych. Analiza wyników, a także komentarze badanych, wskazują na trzymanie się wypróbowanych metod i rozwiązań, które na swój sposób gwarantują bezpieczeństwo.

źródło:

proto.pl proto.pl
Dolacz do nas

Mój panel

Dodaj nowy moduł
Treco | logo

Zaloguj się lub zarejestruj

Masz już konto? Zaloguj się do portalu za pomocą formularza.
Jesteś nowym użytkownikiem? Zarejestruj się w jednym prostym kroku.

Innowacyjna gospodarka

Dotacje na innowacje - Inwestujemy w Waszą Przyszłość.

Projekt współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka Działanie 8.1:
Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej

realizacja: Netizens Peppermint