Bajki

Instrukcja telefoniczna

2011-01-18 09:53:08

Historia, o której mowa, miała miejsce niedawno, a opowiada o pewnym młodym, rzutkim i nad wyraz komunikatywnym dyrektorze firmy. Pewnego razu, zadzwonił on osobiście do swojego zagranicznego przedstawiciela i w krótkich żołnierskich słowach oznajmił, że w ciągu trzech najbliższych minut przekaże mu zestaw niezbędnych instrukcji. Takie podejście do sprawy wymagało, aby pracownik pilnie go słuchał i nie przerywał, a ewentualne pytania i wątpliwości przesłał później faksem. Po wygłoszeniu wstępu przeszedł do meritum sprawy, jednakże mówił na tyle szybko, że skończył wypowiedź jeszcze przed wyznaczonym czasem. Aby wypełnić do końca pozostałe sekundy zapytał interlokutora o ewentualne pytania. Ten z rozbrajającą szczerością wyznał, że żadnych pytań nie ma i mieć nie może, bo dyrektor mówił tak szybko, że nie tylko żadnego zdania, ale i często słowa nie mógł zrozumieć ani zapamiętać.

 

Opowieść uczy, że nie zawsze warto być zwięzłym, gdyż skutek może być odwrotny od zamierzonego. Informację należy przekazać w sposób jasny i czytelny dla odbiorcy, który może nie posiadać naszej wiedzy, doświadczenia czy podobnego zestawu jasnych i jednoznacznych symboli. Zamiast być bardziej efektywnym, tracimy na czasie.

Dolacz do nas

Mój panel

Dodaj nowy moduł
Treco | logo

Zaloguj się lub zarejestruj

Masz już konto? Zaloguj się do portalu za pomocą formularza.
Jesteś nowym użytkownikiem? Zarejestruj się w jednym prostym kroku.

Innowacyjna gospodarka

Dotacje na innowacje - Inwestujemy w Waszą Przyszłość.

Projekt współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka Działanie 8.1:
Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej

realizacja: Netizens Peppermint