Wyszukiwanie

wyszukiwanie zaawansowane >

Porady praktyków

Prosperuj jako Coach lub Trener - część III

9 października 2013
Prosperuj jako Coach lub Trener - część III

Zaczynamy sezon - zaplanuj swoje działania biznesowe

Rok szkolny rozpoczęty, a więc nasz sezon coachingowy 2013 / 2014 również. Tak właściwie to rok powinien rozpoczynać się we wrześniu, bo wtedy świat budzi się do życia, do zmian, do biznesu, do nowych planów.

Nasi klienci też się budzą z letargu wakacyjnego, mają mnóstwo przemyśleń, refleksji, planów i ochoty do zmian, a my możemy im pomóc. Więc do boju, coachowie, trenerzy, konsultanci.

Jakie masz plany biznesowe na ten rok? Czego chcesz dokonać? Ilu klientów pozyskać? Jakie dochody stworzyć? Czy masz już gotowy swój plan działania? Jednym słowem: czy wiesz, co i jak chcesz osiągnąć?

Biznes coachingowy, tak jak inne biznesy, wymaga planowania i realizowania swoich planów. Aby mieć satysfakcjonującą liczbę klientów i dobre zarobki, prowadząc praktykę coachingową, musisz zrobić trzy rzeczy:

  1. zdecydować, co chcesz osiągnąć - ilu klientów chcesz pozyskać i jakie mieć zarobki,
  2. zaplanować realistyczne strategie osiągnięcia celu – postanowić, co i jak chcesz zrobić, aby wyznaczona przez Ciebie liczba klientów i zarobki doszły do skutku,
  3. zrobić to - faktycznie wykonać zaplanowane strategie, mierzyć rezultaty, wnosić poprawki do planu, wdrażać jeszcze raz itd.

Punkt pierwszy jest w zasadzie najprostszy. Większość z nas z łatwością potrafi określić swoje cele i pragnienia.

Punkt drugi wymaga pewnej konkretnej wiedzy na temat marketingu, sprzedaży i prowadzenia biznesu. Musisz wiedzieć, co działa i co przyniesie upragnione rezultaty. A działa tzw. marketing aktywny, czyli czynnie wychodzący do klienta [w odróżnieniu od pasywnego marketingu, kiedy to oczekujemy, że klient do nas przyjdzie (bo niestety nie przyjdzie)]. Marketing aktywny to taki, który buduje relację i interakcję z klientem - np. warsztaty, wystąpienia publiczne.

Punkt trzeci jest tak naprawdę najtrudniejszy, bo tak jak planowanie marketingu jest relatywnie łatwe (przy odpowiedniej wiedzy), to wykonanie planu wcale łatwe nie jest. Szczególnie dla coachów, którzy po pierwsze pracują sami i nie mają nikogo do pilnowania ich zdyscyplinowania i rzetelności, a po drugie nie lubią marketingu. Jeżeli dotyczy to Ciebie, drogi coachu, trenerze, konsultancie, to musisz sobie z tym po prostu efektywnie poradzić. Pomyśl na przykład o stworzeniu lub dołączeniu do grupy wsparcia lub grupy typu mastermind, w której będziecie się nawzajem motywować do systematycznego podejmowania konkretnych działań. Co do drugiej trudności - nielubienia marketingu - cóż, po prostu go polub, ponieważ będzie on zawsze znaczną częścią Twoich działań. Integralny marketing to nic innego jak budowanie relacji z klientem i wspieranie go w procesie decyzji, czy Twoje programy coachingowe są rzeczywiście najlepszym dla niego rozwiązaniem.

Aby Twój biznes coachingowy miał szansę istnienia i przynoszenia Ci upragnionych dochodów, trzy powyższe punkty muszą zaistnieć. Nie czekaj więc na cud nieoczekiwanego napływu klientów „z polecenia”, ze strony internetowej lub z Twoich inspirujących wpisów na facebooku. Nie czaruj się też, że Twój sukces biznesowy zależy od zdobycia następnych kompetencji coachingowych. Zajmij się tym, co faktycznie pomoże Ci zrealizować swojej cele.

Życzę Ci powodzenia, wytrwałości i nieodpuszczania. Pamiętaj, klienci czekają. Dotrzyj do nich! A ja mam nadzieję, że będę mogła Ci w tym pomóc. 

Małgorzata Żukowska

 

Ocena:
Ocena: 0/6
Dolacz do nas

Mój panel

Dodaj nowy moduł
Treco | logo

Zaloguj się lub zarejestruj

Masz już konto? Zaloguj się do portalu za pomocą formularza.
Jesteś nowym użytkownikiem? Zarejestruj się w jednym prostym kroku.

Innowacyjna gospodarka

Dotacje na innowacje - Inwestujemy w Waszą Przyszłość.

Projekt współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka Działanie 8.1:
Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej

realizacja: Netizens Peppermint