treco.pl

treco.pl – rtv i agd, technologie, IT

pisanie książek biznesowych
Lifestyle

Czy pisanie książek biznesowych może przynosić zyski?

Pisać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej – można by rzec, parafrazując pewnego klasyka. Czy jednak rzeczywiście pisanie jest w stanie przynosić solidne dochody osobom, które nie chcą tworzyć powieści lub poezji, a chcieliby pisać poradniki w formie papierowej lub e-booków? Co takiego sprawia, że tego typu literatura się sprzedaje i przynosi szereg korzyści autorom? Tego wszystkiego dowiecie się z dalszej części artykułu.

Nie tylko realizacja marzeń – efektywne pisanie książek biznesowych

Coraz więcej osób decyduje się na napisanie książek. Nie muszą to być jednak wielostronicowe powieści. Zdecydowanie chętniej nowocześni autorzy wybierają formę poradników lub publikacji motywujących. Dlaczego? Ponieważ jest to sposób nie tylko na zrealizowanie marzeń o wydaniu własnej książki, ale też szansa na skuteczną promocję własnego biznesu oraz zarobienie dodatkowych pieniędzy.

Książki biznesowe sprzedają się bowiem jak świeże bułeczki i są znacznie prostsze do wypromowania niż klasyczna literatura piękna. Jak zatem pisać książki tego typu oraz co może nam to przynieść oprócz dodatkowego dochodu pasywnego, spływającego regularnie na konto?

Czy własna książka to tylko marzenie do spełnienia?

Pisanie książek potrafi być przyjemnością samą w sobie. Często marzenie o zaistnieniu na rynku wydawniczym pcha ludzi do stworzenia własnego dzieła. Gdy już publikacja jest gotowa, staje się ona powodem do dumy.

Coraz szersze grono autorów patrzy jednak na własne książki, jak na sposób osiągania rozmaitych celów biznesowych. Z tych też względów tak często powstają poradniki, związane w mniejszym lub większym stopniu z dziedziną podstawowej działalności autora.

Właśnie tak łączy się przyjemne z pożytecznym – tworzy się wymarzoną książkę oraz realizuje się zawodowo, co potrafi przynosić szereg dodatkowych korzyści. O tym, w jaki sposób podejść do przygotowania książki, która ma przynieść korzyści w biznesie, można poczytać na stronie https://adriankolodziej.pl/

Dlaczego warto pisać książki?

Okazuje się bowiem, że pisanie książek potrafi być korzystne na rozmaitych płaszczyznach. Przede wszystkim pozwala na poszerzenie grona odbiorców i dotarcie do zupełnie nowych osób. Dzięki własnym publikacjom można zatem rozwijać dalej swój biznes oraz trafiać do klientów, którzy wcześniej o nim nie słyszeli.

Książki budują zatem grupę odbiorców, a także pomagają ugruntować pozycję eksperta w danej branży. W końcu, skoro ktoś wydał własną publikacje na dany temat, to zapewne ma coś do powiedzenia i można się od niego czegoś nauczyć.

Poradnik zwiększa świadomość społeczną odnośnie danej marki osobistej oraz buduje zaufanie. A to daje szereg kolejnych możliwości, by przeskalować swój dotychczasowy biznes i wznieść go na zupełnie nowy poziom, zostawiając konkurencję daleko w tyle.

W końcu pisanie książek generuje dodatkowy dochód pasywny. Pisze się ją raz, a później można na niej zarabiać przez wiele miesięcy, a po wyprzedaniu nakładu zawsze da się zlecić dodruk. Jeszcze łatwiej w tej kwestii jest oczywiście z e-bookami.

Nie zapominajmy o tym, że sama publikacja staje się materiałem do sprzedawania również innych towarów lub usług. Pozyskane zaufanie klienta oraz zbudowanie pozycji eksperckiej pomagają w zwiększeniu sprzedaży innych produktów. Pisanie opłaca się zatem z wielu powodów.

Jak pisać, by na tym zarabiać?

Poradników, dotyczących tego, jak pisać, by na tym zarabiać i zyskać popularność, jest naprawdę wiele. W każdym z nich można znaleźć wiele cennych wskazówek.

Przede wszystkim warto skupić się na jednej kluczowej kwestii. Książki nie pisze się dla siebie, a dla czytelników. To na ich potrzeby musi ona odpowiadać oraz powinna pomagać im w rozwiązywaniu ich problemów.

Gdy pisze się poradnik, trzeba zatem wczuć się w rolę odbiorcy, przekładając swoją wiedzę i doświadczenie na język dla niego zrozumiały, w pełni przystępny. Jak ognia należy unikać tak zwanej „klątwy wiedzy”. Dobrą opcją jest zatem precyzyjne zaplanowanie na starcie, czego ma dotyczyć książka oraz jaki efekt chce się przy jej pomocy uzyskać. Nadmiar informacji potrafi być destrukcyjny oraz sprawić, że nikt nie dotrwa do końca publikacji. A to może przynieść wprost odwrotne rezultaty biznesowe do zamierzonych.

Dobry poradnik powinien zachęcać do działania, pokazywać sposoby na uzyskanie konkretnych wyników.

Pisanie książek – solidny sposób na promowanie biznesu

Nowoczesny biznes da się promować na wiele sposobów. Pisanie książek jest jednym z nich. Warto z niego skorzystać, jeśli pragnie się wzmocnić swoją markę osobistą, zbudować pozycję eksperta i zyskać wiernych czytelników, którzy w przyszłości mogą stać się klientami na kolejne usługi lub towary. Pisanie wzbogaca (dosłownie i w przenośni) zatem wszystkich – piszących i czytających.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *