treco.pl

treco.pl – rtv i agd, technologie, IT

dieta 1800 kcal
Lifestyle

Dlaczego dieta 1800 kcal jest polecana przez specjalistów?

O zrzuceniu zbędnych kilogramów marzy ogromna liczba osób. Niektóre z nich podejmują próby odchudzania. Bardzo często kończą się one fiaskiem. Często przyczyną tego jest fakt narzucenia sobie zbyt restrykcyjnej diety, która wyrządza więcej szkód niż pożytku. Osoby, które stosują głodówki, są bardziej narażone na wystąpienie efektu jo-jo. Dlatego warto wiedzieć, jaka dieta redukcyjna może okazać się skuteczna i zapewniać trwałe efekty. Czy dieta 1800 kcal jest odpowiednia?

Utrzymanie prawidłowej masy ciała to kwestia nie tylko wyglądu i urody, ale także zdrowia. Pomimo tego, że odchudzanie jest trudne, to jednak warto podjąć tę próbę, by uchronić się przed występowaniem wielu schorzeń, będących przykrym skutkiem nadwagi.

Nie wolno ufać dietom cud

Każda osoba, która chce pozbyć się zbędnych kilogramów, od razu powinna negatywnie nastawić się do różnego rodzaju cudownych diet, które mają zapewnić szybką utratę kilogramów w krótkim czasie. Schudnięcie dziesięciu kilogramów w dwa tygodnie może być jedynie efektem głodówki, a tę odradzają zdecydowanie wszyscy specjaliści. Zdrowa dieta redukcyjna powinna zapewniać organizmowi wszelkie niezbędne substancje odżywcze, co będzie przekładać się bezpośrednio na jego prawidłowe funkcjonowanie.

Sprawdź: CZY WARTO JEŚĆ BURAKI? PRZEPIS NA BURGERY Z BURAKA!

dieta 1800 kcal

Na czym polega dieta 1800 kcal?

Jest to jadłospis, którego wartość energetyczna w przeliczeniu na cały dzień to 1800 kcal. Może wydawać się, że jak na dietę redukcyjną, to całkiem spora ilość jedzenia, ale tego rodzaju dieta ma same plusy. Podczas stosowania diety 1800 kcal nie odczuwa się głodu i wciąż można jeść smacznie, pożywnie i zdrowo.

Rachunek jest prosty – żeby schudnąć, trzeba osiągnąć w swojej diecie ujemny bilans kaloryczny. Jednym zdaniem: posiłki muszą dostarczać do organizmu mniej energii, niż ten potrzebuje. Przeciętna kobieta potrzebuje w zależności od swojego trybu życia od 2000 do 2500 kcal dziennie. Dlatego zastosowanie diety 1800 kcal pozwoli na powolną, ale stałą utratę masy ciała. Oczywiście, proces odchudzania zawsze można przyspieszyć poprzez regularną aktywność fizyczną i zmianę drobnych nawyków.

Dieta 1800 kcal powinna być zbilansowana, więc najlepiej, jeśli jej ułożeniem zajmie się dietetyk. Posiłki powinny zawierać odpowiednią ilość węglowodanów, tłuszczy oraz białek.

Zobacz także: INSULINOOPORNOŚĆ – CZEGO NIE JEŚĆ I JAK Z NIĄ WALCZYĆ?

Dieta 1800 kcal – jakie posiłki spożywać?

W tego rodzaju diecie bardzo ważne jest, by spożywać regularnie niewielkie porcje jedzenia. Nie wolno dopuszczać do powstawania uczucia głodu. Zazwyczaj jadłospis dzieli się na pięć posiłków w ciągu dnia. Każdy z nich ma wartość od 300 do 400 kcal i jest odpowiednio zbilansowany. produktami szczególnie wartymi uwagi są chude mięso i ryby, warzywa, owoce, produkty pełnoziarniste i nabiał. Kategorycznie powinno się unikać słonych przekąsek, fast foodów, alkoholu, słodyczy czy wysoko przetworzonej żywności.

Najważniejszym posiłkiem w tej diecie jest śniadanie. Musi ono zapewniać odpowiednią ilość energii na cały dzień. Dobrym pomysłem są różnego rodzaju jajecznice, twarogi czy owsianki. Drugie śniadanie powinno być proste i łatwe w przygotowaniu. Zdrowe kanapki bądź pożywny koktajl będą tutaj doskonałym pomysłem.

dieta 1800 kcal

Jeśli chodzi o obiad, to nie wolno zapominać w nim o dużej ilości błonnika. Nie tylko wspomoże on procesy trawienia, ale także znacznie przyspieszy odchudzanie. Każde ulubione danie można właściwie przygotować w zdrowszej, odchudzonej wersji: wystarczy jedynie białą mąkę zamienić na pełnoziarnistą, ziemniaki zastąpić ryżem czy ulubione zupy zabielać jogurtem naturalnym zamiast śmietaną.

Kolacja jest ostatnim posiłkiem przed pójściem spać, dlatego powinna być możliwie jak najbardziej lekka. Na kolację warto postawić na zdrowe warzywa w towarzystwie ryby lub mięsa.

Dlaczego warto stosować dietę 1800 kcal?

Przede wszystkim, jest to dieta zbilansowana. Nie doprowadza ona organizmu do wycieńczenia, a wręcz przeciwnie – dostarcza mu wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Ten sposób odżywiania nie wymaga zbyt wielu poświęceń i pozwala mądrze osiągnąć zaplanowany cel. Dieta 1800 kcal pokazuje, że dieta może być smaczna, łatwa i przyjemna, a efekt jo-jo wcale nie musi się pojawić.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *